مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی



زمانی که اسم مهاجرت می آید، اولین چیزی که به ذهن انسان خطور می کند، کشور مورد نظر است. کشور ها بر اساس سلیقه، علم و آگاهی حقوقی و علوم مهاجرتی در ذهن انسان طبقه بندی می شود. در این مقاله قصد داریم به شرایط مهاجرت به کره جنوبی بپردازیم.

سوال اصلی اینجاست که آیا برای ایرانیان، مهاجرت به کره جنوبی مناسب می باشد یا خیر. کره جنوبی یکی از کشور هایی است که جدیدا به سبب رسانه های بین المللی، خصوصا تلویزیون، مورد توجه افراد علی الخصوص نوجوانان قرار گرفته است. زمانی که برای مهاجرت به کره جنوبی قصد دارید تصمیم بگیرید، ابتدا باید معایب و مزایای زندگی در کره جنوبی را بدانید.

در کمتر از پنجاه سال، کره جنوبی از یکی از فقیر ترین کشورهای جهان به یکی از ثروتمند ترین کشورها تبدیل شد. کره جنوبی یک کشور زیبا برای بازدید می باشد. بسیاری از شهرهای کره جنوبی در میان کوه های دیدنی و یا در کنار جزایر چشم نواز و سواحل زیبا واقع شده اند. طبیعت گردی و غوطه ور شدن در طبیعت تقریباً یک سرگرمی ملی است. به همین دلیل محبوبیت آن زیاد است. کره جنوبی بخاطر داشتن شهرهای سرگرم کننده و دوستانه اش البته به همان اندازه به خاطر غذاهای خوشمزه، معروف می باشد. در ادامه به بررسی 15 شهر برتر کشور کره جنوبی خواهیم پرداخت و در همین حین به مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی خواهیم پرداخت.

برای رفتن به بخش مخصوص هر شهر بر روی شماره شهر مورد نظر کلیک نمایید

  •  

    شهر آندونگ

    مکانی بسیار پذیرا و دوستانه؛ آندونگ که به دلیل غذا های خوشمزه اش مشهور است، افراد خوش غذا از تمام غذا های لذیذ محلی که در این شهر ارائه می دهند لذت خواهند برد. آندونگ که بیش از 2000 سال پیش تاسیس شده است، دارای بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و اغلب به دلیل بسیاری از معابد و اماکن مذهبی محلی خود را به عنوان یک مرکز معنوی معرفی می کند. یکی از جالب ترین مکان ها برای بازدید، دهکده مردمی Andong Hahoe است که می توانید همه چیز را در مورد سنت ها، فرهنگ و تاریخ محلی این منطقه بدانید.

     
  •  

    تونگیئونگ

    شهر تونگیئونگ در سه طرف از دریا احاطه شده است. این شهر درست در نوک جنوبی شبه جزیره واقع شده است. بیشتر بازدید کنندگان از این شهر به عنوان دروازه ای استفاده می کنند که از آنجا می توانند 151 جزیره نزدیک را دیدار کنند. بندر تونگیئونگ، مکانی دل نشین و آرام و دیدنی بسیار زیبا است. قدم زدن در امتداد جبهه بندرگاه یا خوردن یک شام غذای دریایی خوشمزه هنگام تماشای غروب خورشید تجربه بی نظیری است. دوستداران طبیعت در بازدید از پارک ملی تماشایی Hallyeohaesang لذت خواهند برد.

     
  •  

    دایجئون

    دایجئون که طی چند دهه گذشته به سرعت گسترش یافته است، هم اکنون یکی از بزرگترین شهرهای کره جنوبی است و به لطف مجموعه بزرگ نمایشگاه اکسپو، یک مرکز مهم علمی و تحقیقاتی است. گرچه به دلیل تراکم شهری چشم انداز آن چندان مشخص نیست، اما این شهر موزه های جالب بسیاری را در خود جای داده است. با نمایشگاه های خارق العاده موزه علوم ملی، این شهر را به یکی از بهترین نمایشگاه های ارائه شده تبدیل کرده است. هیچ گونه بازدید از شهر دائجو بدون توقف در چشمه های آب گرم یوسئونگ کامل نیست. استحمام در آب های حرارتی بهترین راه برای پایان یک روز پس از تماشای مناظر شهر است.

     
  •  

    سوون

    به دلیل همجواری با شهر سئول، سوون یک گزینه سفر یک روزه خارق العاده از پایتخت است. اگرچه اغلب مسافران از آن غافل می شوند. شهر سوون در حال حاضر یک مرکز بزرگ برای صنعت شناخته شده است که محل استقرار شرکت سامسونگ الکترونیک است. خیابان های شلوغ آن مملو از کافه ها، رستوران ها و مغازه ها است. در حالی که اگر به دنبال زندگی شبانه تفریحی بروید، Ingyedong مکانی است که می توانید به آنجا بروید. دلیل اصلی بازدید مردم از سوون قلعه حیرت انگیز قرن 18 هوزونگ است که در قلب شهر قرار دارد. دیوار های پیچ خورده و برج های برجسته آن بسیار دوست داشتنی هستند.

     
  •  

    یئوسو

    یوسو که در شبه جزیره ای به همین نام در جنوب کشور واقع شده است، یکی از زیباترین شهرهای بندری کره جنوبی و یک تفریحگاه ساحلی است که به طور فزاینده ای محبوب است. یوسو که توسط کوه ها محاصره شده است، توسط جزایر و صخره هایی احاطه شده است که به نظر تماشایی می آیند. یکی از بهترین چشم اندازها Hyangiram است. یک آرامگاه زیبا در کنار صخره. گرچه یئوسو از نظر دیدنی چشمگیر نیست، اما در اسکله پر جنب و جوش آن میزبان بسیاری از رستوران های دریایی درخشان است. فقط استراحت در ساحل و تماشای منظره دریا، چیزی است که بیشتر مردم از سفر به این شهر می خواهند.

     
  •  

    گئوجه

    گئوجه، بیش از یک شهر، لقب خود را “شهر آبی” گذاشته است. این شهر توسط آب های شفاف و درخشان، خط ساحلی صخره ای زیبا و بسیاری از سواحل زیبا احاطه شده است. در حالی که جذابیت منظره آن چیزی است که بیشتر مردم به علت آن به این شهر می آیند، گئوجه مکان های جالب گردشگری بسیاری برای ارائه دارد. مانند قلعه حیرت انگیز قرن 15 و اردوگاه اسرای جنگی که قبلاً میزبان زندانیان کره شمالی بود. اگرچه این شهر بیش از اندازه کافی رستوران و کافه دارد که بتواند شما را مشغول خود کند، اما مناظر دیدنی آن چیزی است که واقعاً حیرت انگیز است. سفر با قایق به جزایر زیبای هگمگانگ و اودئو ضروری است.

     
  •  

    دائجو

    دائجو که جمعیت قابل توجهی از دانشجویان را در خود جای داده است، با توجه به اینکه چهارمین شهر بزرگ کشور است، احساس جوانی می کند. گشت و گذار در مرکز شهر، روشی دلپذیر برای گذراندن یک بعد از ظهر است. موزه های هنری خارق العاده آن در کنار هم با کلیسا ها و معابد قدیمی زیبا قرار گرفته اند. در حالی که سبک غذا و زندگی شبانه این شهر بسیار رونق دارد. بسیاری از مردم از دائجو به عنوان دروازه ورود به منطقه استفاده می کنند و کوه پالونگ در نزدیکی آن ارزش بازدید را دارد. این مکان تعداد زیادی از مسیرهای دیدنی و همچنین معابد متعدد و گاتباوی (یک مجسمه سنگی باشکوه از بودا) را در خود جای داده است.

     
  •  

    گوانگجو

    با بیش از 2000 سال سابقه، گوانگجو به لطف مجموعه ای بی پایان از مقبره ها، معابد و مکان های باستان شناسی، به عنوان “موزه بدون دیوار” شناخته می شود. قدمت بسیاری از آن ها به زمان سلطنت پادشاهی سیلا در این شهر برمی گردد. مکانی جذاب برای گشت و گذار، مرکز شهر پر از مقبره های قدیمی، بتکده های زیبا و خانه های سنتی است. موزه ملی گوانگجو مجموعه فوق العاده ای از آثار محلی را در خود جای داده است. دو مکان دیدنی که باید ببینید معبد خیره کننده Bulguksa متعلق به قرن هشتم و نزدیکی Seokguram Grotto است. هر دو مکان برخی از هنرهای غنی بودایی را به نمایش می گذارند و تأثیر مذهب بر منطقه را برجسته می کنند.

     
  •  

    جئونجو

    از آن جایی که پایتخت معنوی کشور است، جئونجو پر از مکان های تاریخی و نشانه های فرهنگی است. این مکان همچنین یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور به شکل دهکده Hanok است که خانه های سنتی، تحرکات محلی و محصولات صنایع دستی از سراسر منطقه را به نمایش می گذارد. جئونجو با تعداد زیادی معبد زیبا، قدم زدن در حوالی شهر را جذاب می کند. کوچه های پر پیچ و خم آن میزبان کافه ها و رستوران ها است و هیچ گونه بازدید از جئونجو بدون امتحان کردن bibimbap که یک غذای خوشمزه محلی است، کامل نیست. قبل از عزیمت، حتما از موزه ملی عالی جئونجو دیدن کنید که از تاریخ و فرهنگ غنی محلی محافظت، حفظ و ترویج می کند.

     
  •  

    اینچئون

    سومین شهر بزرگ کشور، اینچئون در فاصله کمتر از 40 کیلومتری سئول قرار دارد. در بندر عظیم اینجا بود که سربازان آمریکایی در سال 1950 در جریان جنگ کره برای بازپس گیری پایتخت کره جنوبی به زمین نشستند. اینچئون از نظر تاریخی و اقتصادی شهر مهمی برای ملت است که به سرعت در حال گسترش است و بازدیدکنندگان برای دیدن و انجام آن ها علت های زیادی دارند. محله چینی های شلوغ آن و تراکم فروشگاه ها، رستوران ها و کافه ها در ناحیه Bupyeong تنها دو مورد از نکات جالب توجه است. اینچئون با داشتن قدیمی ترین معبد کشور eondeungsa در کنار بسیاری از معماری های دوست داشتنی قدیمی و تفرجگاه های زیبا در کنار ساحل گزینه خوبی است. اگر به دنبال یک سفر یک روزه راحت و قابل دسترسی از سئول هستید، این شهر گزینه خوبی است.

     
  •  

    گانگنئونگ

    در صورت قرار گرفتن در مسیر اکتشاف و شناختن یکی از شهرهای کمتر شناخته شده این کشور که در ساحل شرقی واقع شده است این شهر، بهترین مکان برای رفتن است. گانگنئونگ که از رشته کوه Taebaek در همسایگی آن از مرز کره جنوبی جدا شده است، این شهر را متمایز کرده است. همانطور که توسط غذاهای محلی خوشمزه و رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره جذاب فولکلور Danoje این شهر را جذاب کرده است. همراه با موزه های تاریخی برای بازدید، مثل موزه Ojukheon و یا زیارتگاه ها، ساختمان های سنتی و یادگارهای معروف کره ای ها این شهر همچنان دارای زیبایی ها است. یکی از محبوب ترین سواحل کشور را می توان در Gyeongpo یافت.

     
  •  

    ججو

    آب و هوای گرم و دلپذیر ججو، بزرگترین شهر در جزیره ای به همین نام، آن را به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است. بسیاری از مردم در طول تابستان به اینجا می روند تا از هتل های مجلل لذت ببرند. اگرچه بیشتر جاذبه های اصلی آن در خارج از شهر یافت می شود، اما شهر ججو با داشتن تعداد زیادی رستوران فوق العاده، بوتیک های عالی و گزینه های اقامتی مکانی دلپذیر برای بازدید است. بسیاری از مردم از آن به عنوان پایه ای برای گشت و گذار در بقیه جزیره استفاده می کنند. بازدید از Jeju Loveland در نزدیکی آن یک پارک موضوعی (فقط برای بزرگسالان) مطمئناً دلیل اصلی این جزیره در سفر های کوتاه را مشخص می کند.

     
  •  

    سئوگویپو

    این شهر که در جزیره ججو واقع شده است، با مناظر زیبا از جمله یک خط ساحلی دیدنی سنگی، آبشارهای غوطه ور و سواحل زیبا احاطه شده است. بیشتر بازدید کنندگان از شهر در درجه اول به خاطر مناظر طبیعی آن می آیند. همچنین بهترین امکانات غواصی در کل کشور را دارد. با بسیاری از مسیرها و مسیرهای عالی که به آبشارها و در امتداد خط ساحلی می رسند، همچنین یک مقصد محبوب پیاده روی است. در نهایت پارک آبی سرگرم کننده و تورهای زیردریایی از جمله تفریحات این شهر می باشد.

     
  •  

    بوسان

    بوسان، دومین شهر بزرگ کره جنوبی، بندر شلوغی است و به دلیل داشتن مناظر زیبا از کوه های پوشیده از جنگل و سواحل زرق و برق دار، یک مکان محبوب گردشگری است. در حالی که بیشتر مردم به سواحل این شهر می آیند، بوسان دارای مکان های تاریخی جالب توجهی است که در اطراف شهر پراکنده شده اند همانند معبد معروف Beomeosa با چشمه های آبگرم متعدد، رستوران های غذاهای دریایی خارق العاده.

     
  •  

    سئول

    پایتخت کره جنوبی که یک کلانشهر بزرگ است و بیش از 25 میلیون نفر را در بر می گیرد هر آنچه را که می توان تصور کرد ارائه می دهد. این شهر مکانی جذاب برای کاوش است، کاخ ها و معابد چند صد ساله شانه های مراکز خرید پر زرق و برق و بازارهای شلوغ از جمله جاذبه های گردشگری سئول می باشد. سئول که به دلیل غذاهای عالی خود مشهور است، دارای انبوهی از رستوران ها و دکه های خیابانی بزرگ است. به همین ترتیب، همیشه چیزهای جدیدی برای دیدن و انجام در سئول وجود دارد.

 

مزایای زندگی در کره جنوبی

 اولین نکته ای که برای مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی می توان در ذهن آورد، این است که این کشور دارای آب و هوایی معتدل و استوایی می باشد. از آن جا که این کشور مرز های آبی فراوانی دارد، می تواند برای صنایع ماهیگیری و فعالیت کشتی های تجاری و صنعتی مناسب باشد. پس اگر در تخصص های مذکور هستید، این کشور می تواند برای شما مناسب باشد. در بسیاری از شرایط، افرادی که از طریق قرارداد کاری و پیشنهاد شغلی وارد این کشور می شوند، می توانند از طرف کارفرما خانه و محل زندگی خود را دریافت کنند. افراد در این حالت بیشتر باید به فکر هزینه های زندگی و خدمات زندگی در کره جنوبی باشند. کم بودن جرم و جنایت در این کشور باعث شده تا به منقطه امن آسیای شرقی تبدیل شود. در فرهنگ کره جنوبی، دوستی با افراد خارجی و همکاری تجاری با آن ها، قبول شده است و افراد کمتر احساس نژاد پرستی و غریبگی می کنند.
 
 

معایب زندگی در کره جنوبی

 در بخش دوم تحلیل مزایا و معایب زندگی در کره، باید به موضوع معایب زندگی در این کشور بپردازیم. از مهمترین مشکلات زندگی در کره جنوبی می توان به کار در کره و مشکلات آن اشاره نمود، افراد در این کشور فشار زیادی را در این زمینه تحمل می کنند. عموما مشاغل آن ها، با امور غیر قابل پیشبینی همراه می باشد. از این رو، ممکن است برای فرد مهاجر، علی الخصوص از ایران، دچار سختی ها و مشکلاتی همراه باشد. هزینه زندگی در کشور کره جنوبی، برای اقلام غیر ضروری بسیار بیشتر از کالای اساسی می باشد. از این رو، افراد برای تهیه کالاهای لوکس و یا تجمل گرا، باید هزینه بیشتری را بپردازند. شاید بتوان از دیگر معایب کره جنوبی، اختلاف با کره شمالی را نام برد، شهر های هم مرز با این کشور می بایست، مراقبت بیشتری را خرج کنند. یافتن غذای غیر کره ای، امری بسیار سخت برای زندگی در کره تبدیل شده است. از این رو، افراد برای آن که غذای بین المللی و یا غیر آسیایی را پیدا کنند، باید سختی های زیادی بکشند.

یکی دیگر از معایب کره جنوبی بالا بودن هزینه تحصیل در این کشور می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد تحصیل در آلمان، اتریش، اسپانیا و… را به علت رایگان بودن ترجیح می دهند.

  

هزینه زندگی در کره جنوبی

 از جمله دغدغه های بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی، هزینه های زندگی در این کشور می باشد. همانطور که پیش تر گفته شد، کالای غیر اساسی با هزینه بیشتری مواجه است. اما برای هزینه زندگی در اقلام اساسی، با تفاوت در ناحیه و شهر های این کشور مواجه هستیم. به این ترتیب که هزینه زندگی در شهر های مختلف در کشور کره جنوبی، متفاوت می باشد. اما به طور کلی، هزینه های زندگی در کشور کره جنوبی، با توجه به نزدیک بودن فرهنگ این کشور با عرف زندگی کشور های غربی، چندان گران نیست.  اما به هر ترتیب، از آن جایی که این کشور، ویژگی مهاجر پذیری ندارد و از نظر هزینه های زندگی و تحصیل شباهت زیادی با کشور های اروپایی و غربی دارد، بهتر است برای مهاجرت دائم، کشور های دیگری را برای عزیمت در نظر بگیرید. در ادامه به تحلیل هزینه های زندگی در کشور کره جنوبی می پردازیم.
عنوان هزینه عنوان هزینه
یک وعده غذا در یک رستوران معمولی ۶ دلار بلیط یک طرفه حمل و نقل شهری ۱ دلار
یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران معمولی ۳۲ دلار ۱ لیتر سوخت خودرو ۱.۲۷ دلار
۱ کیلوگرم برنج ۳.۶ دلار اجاره آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر ۵۷۰ دلار
۱کیلوگرم گوشت ۲۷ دلار اجاره آپارتمان ۱ خوابه بیرون شهر ۳۸۰ دلار
 

قیمت خانه در کره جنوبی

 

بعد از عزیمت به کشور کره جنوبی، شاید به فکر خرید خانه باشید. با توجه به مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی، باید به چند نکته پرداخت. با توجه به رقابتی بودن قیمت اجاره ملک در کشور کره جنوبی، افراد برای یافتن خانه مورد نظر خود، زمان بسیار کمی را نیاز دارند. اما زمانی که شخص بخواهد در کشور کره جنوبی، خانه ای را خریداری کند، در این حالت شرایط فرق می کند. با این حال، وقتی صحبت از انواع مختلف مسکن در کشور کره جنوبی می شود، گزینه ها محدود هستند. اکثر مهاجران زندگی در سوئیت ها یا آپارتمان های کوچک را انتخاب می کنند که بیش از یک اتاق ندارند. اگر به دنبال خانه یا آپارتمان اجاره ای هستید که بتواند برای کل خانواده شما مناسب باشد، بدانید که گرفتن مکان بزرگتر، یک خانه لوکس به حساب می آید و خانه ها بیشتر مختص افراد ثروتمند و ممتاز است. بهترین گزینه برای بدست آوردن مکان بزرگتر ترجیح مناطق حومه شهر نسبت به مراکز شهرهای بزرگ است. اما برای تخمین هزینه هر متر مربع آپارتمان در کشور کره جنوبی، در شهر های بزرگ و مشهور حدود 14 الی 16 هزار دلار و در مناطق حومه شهر و کم جمعیت حدود 8 الی 10 هزار دلار باید در نظر گرفت.

 

بهترین شغل در کره جنوبی

 

همانطور که پیش تر مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی بررسی شد، درآمد اشخاص عامل اصلی ادامه روال عادی زندگی ها به شمار می رود. بسیاری از مشاغل هستند که با توجه به بورس بودن آن ها در تمام دنیا، مورد تقاضای همگان در کشور های مختلف نیز می باشد. اما در این بخش به کشور کره جنوبی پرداخته ایم. تردیدی نیست که کره جنوبی کشوری بسیار پیشرفته است که فرصت های شغلی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. البته هزینه های زندگی بالایی در انتظار شما قرار دارد. با این حال، یک مشکل بزرگ شکاف بزرگ ثروت در بین طبقات مختلف جامعه می باشد که به نظر نمی رسد خیلی راحت برطرف شود. برخی از مشاغل در کره بسیار خوب حقوق دارند و بسیاری از خانواده ها سرمایه های زیادی را برای تحصیل فرزندان خود خرج می کنند تا این امر شانس آن ها را برای داشتن یک شغل معتبر و پردرآمد در کره جنوبی افزایش دهد. در جدول زیر به بررسی مشاغل و درآمد های آن ها پرداخته ایم.

درآمد سالانه عنوان شغلی
134 هزار دلار امریکا مدیریت اجرایی
128 هزار دلار امریکا کادر رژیم غذایی
115 هزار دلار امریکا خلبان نیروی دریایی
100 هزار دلار امریکا جراح
98 هزار دلار امریکا جراح دندانپزشکی
95 هزار دلار امریکا خلبان هواپیمای مسافربری
94 هزار دلار امریکا چشم پزشک
86 هزار دلار امریکا متخصص فیزیوتراپی و اندام شناسی
84 هزار دلار امریکا پزشک
83 هزار دلار امریکا کارمند درجه بالا

 

قوانین کره جنوبی برای اخذ اقامت ایرانیان

 

کره جنوبی تنوع بالای ویزا را در نظر گرفته که می تواند به شما اقامت موقت در این کشور را ارائه دهد. اجازه کار به تنهایی حداقل هشت نوع دسته بندی مختلف در دسترس دارد. همه آن ها به نوع کارگر ماهر بستگی دارد. افرادی که برای ویزای کره جنوبی اقدام می کنند باید بدانند که گرفتن آن ممکن است خیلی آسان نباشد. شرایط ویزا بسیار زیاد است و روند درخواست می تواند گیج کننده باشد. زیرا بسته به آنچه شما قصد اقدام دارید، روش های زیادی برای درخواست وجود دارد. ساده ترین قسمت ویزای کره، نحوه پرداخت هزینه های آن است. هزینه ها استاندارد است و به دلار آمریکا پرداخت می شود. بسته به تعداد ورودی هایی که برای ویزای خود درخواست می کنید، قیمت ها متفاوت است.

ویزای الحاق همراه در کشور کره جنوبی به خوبی شناخته شده است و افراد می توانند برای مهاجرت به کشور کره جنوبی، خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند. اما شرایط دریافت اقامت دائم کشور کره جنوبی به شرح زیر است.

 

سرمایه گذاری به مبلغ 500 هزار دلار امریکا برای راه اندازی کسب و کار در کره جنوبی و استخدام حداقل 5 نیروی کار کره ای

 

دریافت مدرک تحصیلی از این کشور به همراه سه سال زندگی و شرایط مساعد درآمدی

 

اخذ مدرک دکترا در کره جنوبی و استخدام در زمینه فناوری های عالی

این شرایط برای خارجی ها مسیر می باشد. با تحلیل مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی می توانید شرایط مهاجرت به کره جنوبی را تحلیل کنید.

 

 
 
مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی و سخن پایانی

مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی، بررسی شهر های بزرگ و کوچک کشور کره جنوبی و همچنین هزینه های زندگی در کشور کره جنوبی در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. افرادی که کشور کره جنوبی را برای مهاجرت انتخاب می کنند، باید بدانند که صرفا با تحلیل و بازدید میدانی می توانند برای زندگی در کشور کره جنوبی تصمیم بگیرند. به بیان دیگر با تفسیر های مجازی از طریق رسانه ها علی الخصوص تلویزیون، به نتایج دقیقی دست نخواهید یافت. با بررسی اجمالی مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی، متوجه شکاف طبقاتی، هزینه بالای زندگی و سخت بودن دریافت اقامت های دائم خواهید شد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.