یادگیری زبان کره ای با معرفی بهترین فیلم ها

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

یادگیری زبان کره ای با معرفی بهترین فیلم ها

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان استفاده از فیلم و سریال می باشد. افرادی که علاقه مند به دیدن فیلم و سریال می باشند می توانند از این موضوع نهایت استفاده را ببرند. استفاده از فیلم و سریال باعث می شود تا از جنبه های مختلف خود را در مهارت های مختلف زبان تقویت نمایید.توانایی ها و مهارت هایی چون لیسنینگ، اسپیکینگ، واژگان، عبارات و اصطلاحات و همچنین گرامر و … از جمله مواردی می باشند که با مشاهده فیلم و سریال می توانید آن ها را تقویت کنید. برای یادگیری زبان کره ای نیز دیدن فیلم و سریال های مناسب که شامل جملات استاندارد و اصطلاحات و عبارات متداول کره ای می باشند می تواند آموزش این زبان را برای شما راحت تر و جذاب تر نماید. با دیدن فیلم های کره ای با لهجه های مختلف و تلفظ های کلمات و جملات در موقعیت های متفاوت آشنا خواهید شد و بهتر می توانید از نحوه استفاده کلمات و جملات و همچنین گرامرهای زبان کره ای به موقع استفاده نمایید. همچنین مشاهده فیلم به شما اطلاعات خوبی از فرهنگ و سبک زندگی و مدل رفتاری مردم کره در گذشته و حال را خواهد داد که بسیار در آموزش زبان کره ای می تواند به شما کمک شایانی نماید

نکاتی برای یادگیری زبان کره ای با فیلم و سریال

استفاده از فیلم و سریال برای یادگیری زبان کره ای یک کار عملی است. و مشاهده فیلم برای این منظور بسیار متفاوت با زمانی است که شما به طور معمول در یک زمان مشخص به تماشای یک فیلم می پردازید. در نتیجه برای یادگیری زبان کره ای از طریق فیلم و یا سریال نیاز است تا چندین بار به تماشای آن بپردازید. در اینجا به نکات و مراحلی که باید برای یادگیری زبان کره ای با فیلم و سریال انجام دهید خواهیم پرداخت تا بتوانید از این موضوع به نحوه احسن بهره ببرید.

 

۱. فیلم را به صورت معمول تماشا کنید

برای شروع ابتدا فیلم را برای فهمیدن و لذت بردن از آن بدون اینکه بخواهید از آن برای یادگیری زبان کره ای استفاده نمایید تماشا کنید.

 

۲. فیلم را با زیرنویس فارسی تماشا کنید

شاید در حالت اول نیز برای درک و فهم بهتر فیلم از زیرنویس فارسی استفاده کرده باشید اما در این قسمت باید به صورت بخش به بخش به تماشای فیلم بپردازید و شاید نیاز باشد برخی از قسمت های فیلم را چند بار مشاهده کنید و در این حالت با نوت برداری از کلمات و عبارات و اصطلاحاتی که تصور می کنید مهم هستند و برای تان جالب است و با توجه به ترجمه ای که از کره ای به فارسی شده است به یادداشت کردن آن ها بپردازید و حتی می توانید برای دریافت معنی واطلاعات کامل تر آن ها را در اینترنت و دیکشنری خود جستجو کرده و مطالعه نمایید.

 

۳. فیلم را با زیرنویس کره ای تماشا کنید

بعد از اتمام مرحله دوم و تسلط کامل بر معنی و مفاهیم هر بخش از فیلم و جملات اکنون فیلم را با استفاده از زبان کره ای و زیرنویس کره ای تماشا کرده و سعی کنید با استفاده از زیرنویس و زبان به درک و فهم آن براساس اطلاعاتی که دارید بپردازید و در صورت نیاز به تکمیل لیست کلمات خود نیز اگر کلمه ای را از قلم انداخته اید یادداشت نمایید.

 

۴. به بیان دیالوگ ها در زمان فیلم بپردازید

در این بخش دیالوگ های فیلم را در هر بخش آماده کنید و همراه با فیلم به صورت بلند به بیان آن ها بپردازید و از اینکه شما آرام تر از بازیگران دیالوگ ها را بیان می کنید دچار ناراحتی نشوید فقط سعی کنید مدل گفتار و طرز درست تلفظ کلمات را به خوبی اجرا نمایید و با تکرار هر بخش به آرامی می توانید بر این موضوع تسلط یابید.

 

۵. زیرنویس فیلم را خاموش کرده و فیلم را تماشا کنید

اکنون با خاموش کردن زیرنویس فیلم دوباره به تماشای فیلم پرداخته و مشاهده خواهید کرد که درک و تسلط شما بر زبان کره ای نسبت به اولین بار که به تماشای فیلم پرداخته بودید به میزان شگفت انگیزی بیشتر شده و شما براحتی در بسیاری از موارد بدون نیاز به زیرنویس و توقف مفهوم و معنی جملات و کلمات را متوجه می شوید. برای تمرین بیشتر می توانید این کار را چندین مرتبه بر روی یک فیلم اجرا نمایید به طوری که به تمام فیلم و لحظات و دیالوگ های ان مسلط شوید.

 

بهترین فیلم برای آموزش زبان کره ای

برای انتخاب بهترین فیلم برای آموزش زبان کره ای ابتدا باید به سطح زبان خود توجه کنید و سپس به سراغ فیلم هایی بروید که ژانر و مدل آن را دوست دارید مثلا اگر از فیلم های اکشن خوش تان می آید دیدن فیلم های رومانتیک و آرام به شما حس خوبی را در آموزش نخواهد داد اصل اول در این خصوص آموزش لذت بردن از تماشای فیلم می باشد که به شما انگیزه دیدن چند باره فیلم را بدهد و شما را ترغیب نماید تا فیلم مورد نظر را به تحلیل بپردازید. همچنین سعی کنید از فیلم های بسیار تخصصی و موضوعات پیچیده دوری کرده و به تماشای فیلم هایی بپردازید که از موضوعات متداول و روتین برخوردار می باشند تا فهم کلمات و درک موضوع شما را دچار مشکل نکند. در غیر این صورت آموزش زبان کره ای از طریق فیلم میسر نخواهد شد و شما را از این کار باز خواهد داشت.

 

لیست فیلم های کره ای برای آموزش زبان کره ای

۱. My Sassy Girl

فیلم My Sassy Girl یک فیلم پرمخاطب رومانتیک کمدی است که براساس آن نیز یک فیلم ژاپنی و آمریکایی نیز ساخته شده است. موضوع فیلم در مورد یک دختر و پسر جوان است که در یک نیمه شب در ایستگاه قطار یکدیگر را ملاقات می کنند و داستان و اتفاقات جالب و جذابی بین شان رخ می دهد. در این فیلم به دلیل سادگی قصه و موقعیت های متنوع داستانی شما با کلمات و اصطلاحات خوبی آشنا خواهید شد و همچنین مدل رفتار و طرز بیان آن ها نیز براساس سن هر کدام بسیار مهم و کمک کننده خواهد بود.

 

۲. The Host

فیلم هیجان انگیز The Host یکی دیگر از فیلم های جذاب کره ای می باشد که در سال ۲۰۰۶ تولید و در سال ۲۰۰۷ با استقبال بسیاری مواجه شد و نیز جوایز بسیاری را نیز کسب کرد. در این فیلم یک حیوان عجیب غول پیکر از رودخانه هان به مردم شهر حمله می کند و بسیاری را می کشد. این فیلم دارای جنبه های مختلف سینمایی برای تمامی اقشار مختلف است و دارای صفات کره ای زیادی برای یادگیری است.

 

۳. The Thieves

فیلم The Thieves یکی از فیلم های اکشن کره ای است که با داستانی جذاب و دیالوگ های گوناگون هم به شما لذت تماشای فیلم را منتقل می کند و هم برای آموزش زبان کره ای به شما کمک بسیار خواهد کرد. مکالمات در این فیلم بسیار غیررسمی است و از ساختارهای محاوره ای بسیار متداول و پرکاربردی استفاده می شود.

 

۴. Joint Security Area

فیلم Joint Security Area یک فیلم در ژانر جنگی و تاریخ دو کره شمالی و جنوبی براساس رمان Demilitarized Zone منطقه غیرنظامی ساخته شده است. فعل های مورد استفاده در این فیلم بسیار پرکاربرد بوده و برای زبان آموزان مبتدی نیز بسیار مفید می باشد. با مشاهده چندین باره این فیلم به واسطه موضوع واضح آن واژگان زیادی را فرا خواهید گرفت.

 

۵. The Attorney

فیلم The Attorney یک فیلم با موضوع قانون و در مورد یک وکیل مدافع در دفاع از چند جوان که اهل کره شمالی بوده و در کره جنوبی دستگیره شده و بی گناه می باشند است. در این فیلم که به دلیل موضوع فیلم دارای لغات و واژگان تخصصی تر می باشد شما می توانید واژگان و اصطلاحات بسیار مفید و کاربردی در زمینه حقوق و سیاست و مسائل اجتماعی را فرا بگیرید و از این طریق در متون تخصصی نیز می توانید از این کلمات استفاده نمایید.

 

۶. Two Face of My Girlfriend

فیلم مورد نظر یکی دیگر از فیلم های رومانتیک کمدی است که روایت زندگی دو زوج است که دارای با شخصیت های متفاوت و جذاب می باشند و اتفاقاتی که در مسیر آشنایی شان رخ می دهد لحظات متنوع و جذابی را خلق می کند. این فیلم نیز دارای جملات متداول و روتین زبان کره ای بوده که می توانید از آن ها در مکالمات خود بهره ببرید.

 

۷. A Taxi Driver

فیلم راننده تاکسی از دیگر فیلم های روتین و پرماجرا و دارای اطلاعات تاریخی از بخشی از فرهنگ کره می باشد که در یادگیری جملات و اصطلاحات کره ای می توانید در مورد کشور و فرهنگ کره نیز اطلاعات مفیدی را بدست آورید. داستان فیلم در مورد یک راننده تاکسی است که یک روزنامه نگار خارجی را برای یک روز به شهر گوانجو خواهد برد تا از ناآرامی های داخلی آنجا گزارش تهیه نماید.

 

۸. Oldboy

فیلم Oldboy که براساس مفهوم انتقام می باشد یکی از بهترین و معروف ترین فیلم های سینمای کره بوده و جدا از جذابیت خود فیلم شما می توانید لغات و واژگان بسیاری را مخصوصا اصطلاحات غیررسمی و محاوره ای را یاد گرفته و با تنوع صحبت کردن در مدل های مختلف زبان کره ای نیز آشنا خواهید شد.

 

۹. Parasite

فیلم برنده اسکار ۲۰۲۰ پارازایت از فیلم های روان و جذاب کره ای است که می تواند به یادگیری زبان کره ای شما کمک شایانی نماید این فیلم که داستان یک کلاهبرداری خانوادگی است در دو موقعیت زندگی سطح بالا و پایین کره به تصویر کشیده شده است که باعث می شود شما با جملات و طرز بیان های مختلف و رفتارهای دو خانواده به صورت متفاوت آشنا شوید و ادبیات رسمی و غیررسمی در این فیلم هر دو بکار گرفته شده است این فیلم دارای کلمات بسیار ارزشمند و کاربردی نیز می باشد که می تواند به گسترش دایره واژگان شما کمک نماید.

 

۱۰. Intimate Strangers


آخرین فیلمی که در این مقاله برای یادگیری زبان کره ای به آن اشاره می کنیم یک فیلم در ژانر اجتماعی است با کلی واژه و لغت روزمره بین افراد سطح بالا و متوسط جامعه کره که بواسطه یک مهمانی چند دوست در خانه یکی از آن ها با همسران خود در خانه یکی از آن ها حضور دارند که اتفاقات عجیبی در مسیر داستان ساده فیلم رخ می دهد و این مهمانی را به سمت التهاب و تنش می برد این فیلم بسیار دیالوگ محور بوده و در بحث تقویت مکالمه شما می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

 

اهمیت یادگیری زبان کره ای با فیلم

به دلیل سختی و نبودن فضای دسترسی به زبان کره ای استفاده از فیلم و سریال و نیز موسیقی می تواند شما را با این زبان در طول روز پیوند بزند در نتیجه در کنار آموزش و یادگیری مسائل جدید و کاربردی از طریق فیلم و سریال با تماشای فیلم های کره ای می توانید گوش و ذهن خود را به زبان کره ای بیشتر و با تلفظ ها و لهجه های بومی کره ای عادت دهید و با این کار به مرور زبان کره ای برای شما بسیار عادی و آسان جلوه خواهد کرد. البته نکته اصلی مطالعه و استمرار در این کار می باشد تا بتوانید بعد از مدتی نتیجه دلخواه را دریافت نمایید و از مسیر گوش کردن و تکرار براحتی به زبان کره ای مسلط شوید.

 

لیست پرفروش ترین فیلم های دنیا در 20 سال اخیر

این فیلم ها لزوما بهترین فیلم های سینما نیستند ولی در زمان ارائه خود پرفروش ترین فیلم ها بوده اند:

  • پرفروش ترین در سال2000: چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (انیمیشن)
  • پرفروش ترین در سال 2001: هری پاتر
  • پرفروش ترین در سال 2002: مرد عنکبوتی 1
  • پرفروش ترین در سال 2003: ارباب حلقه ها
  • پرفروش ترین در سال 2004: شرک 2 (انیمیشن)
  • پرفروش ترین در سال 2005: جنگ ستارگان 3
  • پرفروش ترین در سال 2006: دزدان دریای کارائیب
  • پرفروش ترین در سال 2007: مرد عنکبوتی 3
  • پرفروش ترین در سال 2008: شوالیه تاریکی
  • پرفروش ترین در سال 2009: آواتار
  • پرفروش ترین در سال 2010: داستان اسباب بازی 3
  • پرفروش ترین در سال 2011: هری پاتر قسمت 2
  • پرفروش ترین در سال 2012: اونجرز
  • پرفروش ترین در سال 2013: هانگر گیمز 10 فیلم مکالمه آلمانی
  • پرفروش ترین در سال 2014: اسنایپر آمریکایی
  • پرفروش ترین در سال 2015: جنگ ستارگان قسمت 5
  • پرفروش ترین در سال 2016: جنگ ستارگان: یک سرکش
  • پرفروش ترین در سال 2017: جنگ ستارگان 8
  • پرفروش ترین در سال 2018: پلنگ سیاه
  • پرفروش ترین در سال 2019: اونجرز: پایان بازی
  • پرفروش ترین در سال 2020: پسران بد برای زندگی
  • پرفروش ترین در سال 2021: گودزیلا در مقابل کونگ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.