5 روش بسیار کاربردی برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

5 روش بسیار کاربردی برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز

 5 روش بسیار کاربردی برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز

 

تسلط به زبان کره‌ای اصلا دور از دسترس نیست. حتی اگر شما هیچ زبان دیگری بلد نباشید و تنها زبانی که بلد هستید، زبان فارسی یا انگلیسی باشد؛ باز هم می‌توانید در این زبان دراماتیک مسلط شوید. حالا که تصمیم خود را قطعی کرده‌اید، یکی از روش‌های زیر را که با علایق شما سازگارتر است و بهتر از سایر روش‌ها در یادگیری زبان‌ کره‌ای کمکتان می‌کند، انتخاب کنید. البته به سطح خود در این زبان هم توجه داشته باشید.

  1. حروف الفبای کره‌ای را یاد بگیرید

حروف 한글 یا Hangul حروف الفبای زبان کره‌ای است. در گذشته در کره‌ی جنوبی، حروف الفبا به زبان چینی بود و مردم با وجود اینکه به زبان کره‌ای صحبت می‌کردند، ولی به زبان چینی می‌خواندند و می‌نوشتند. بعد از مدتی، کم کم تعداد زیادی از مردم در یادگیری این حروف و کاراکترهای سخت چینی با مشکل رو‌به‌رو شدند و از آنجا که فشار و فقر بالایی روی دوش آن‌ها وجود داشت، اکثرا قشر متوسط تا فقیر جامعه بی‌سواد باقی می‌ماندند. اما پادشاهی از سلسله‌ی «جو سئون»، تصمیم گرفت تا حروف الفبای مخصوص کره‌ای را بنویسد و در دسترس مردم قرار دهد. با وجود اینکه تعداد زیادی از مخالفان در این مسیر سنگ‌اندازی کردند، ولی بالاخره کره‌ای ها هم صاحب حروف الفبایی شدند که یادگیری آن‌ها ساده بود، مختص خودشان بود و تعداد آن‌ها هم زیاد نبود. پس مردم می‌توانستند این حروف را به سرعت یاد بگیرند و به خواندن و نوشتن بپردازند. حداقل اعلامیه‌های مربوط به شیوع بیماری‌های خطرناک را بخوانند و از خطر در امان بمانند! پس این حروف، از زمان سلسله «جو سئون» در قرن 15 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. حروف الفبای کره‌ای از 14 صامت و 10 واکه (مصوت) تشکیل شده است. گفته شده که حروف الفبای کره‌ای، علمی‌ترین حروف الفبای جهان است. چون برای ساخت آن، زحمت و تلاش زیادی به کار گرفته شده، هرگونه صدایی که انسان ایجاد می‌کند را دربر می‌گیرد و با وجود دقت زیادش، یادگیری آن بسیار آسان است. احتمالا تا الان فکر می‌کردید حروف الفبای کره‌ای، یک غول بی‌شاخ و دم است. ولی تضمین می‌کنیم که اینطور نیست و یادگیری 24 حرف ساده، آنقدرها هم سخت نیست.


یادگیری حروف الفبای کره‌ای چه کاربردهایی دارد؟‌

دانستن حروف الفبای کره‌ای، برای خواندن متون کره‌ای کاملا اساسی و ضروری است. در ابتدا، شاید استفاده از حروف الفبای لاتین برای تلفظ کلمات کره‌ای ساده‌تر به نظر برسد، اما شما سریعا به این نتیجه خواهید رسید که این روش همیشه جوابگو نیست و نمی‌توان به طور دائم از آن استفاده کرد. هرچه سریع‌تر حروف الفبای کره‌ای را یاد بگیرید، راحت‌تر و سریع‌تر با آن زبان خو می‌گیرید و یادگیری شما موثرتر خواهد بود.

همچنین، وقتی پای یادگیری زبان کره‌ای به میان می‌آید، متوجه خواهید شد که الفبای لاتین محدودیت‌های خاصی ایجاد می‌کنند. خصوصا در تلفظ و نوشتن برخی از صداهای موجود در این الفبا. در حقیقت، برخی صامت‌ها در سه شکل مختلف به کار می‌روند و متاسفانه حروف لاتین این مورد را پشتیبانی نمی‌کند.

برای مثال سه حرف  ㄲ، ㄱ ، ㅋرا در نظر بگیرید. حرف ㄱ یا 기역 (giyeok) صدایی بین g و k دارد. تلفظ آن به محل قرارگیری این حرف در کلمه بستگی دارد. حرف ㅋ یا 키읔  (kieuk)صدایی شبیه به k دارد، اما جریان هوا در بیان آن بیشتر است و قوی‌تر تلفظ می‌شود. حرف ㄲ یا 쌍기역 (ssanggiyeok)، در زبان انگلیسی وجود ندارد، بنابراین حتما باید با آن آشنا شوید.

به طور خلاصه، استفاده از حروف الفبای لاتین ممکن است باعث شود که برخی از حروف را اشتباه تلفظ کنید و عمدتا، چسبیدن به آن‌ها غیرضروری است، پس هر چه سریع‌تر از آن فاصله بگیرید و به یادگیری حروف واقعی کره‌ای بپردازید!

چگونه حروف الفبا را یاد بگیریم؟

 

یادگیری حروف الفبای‌ کره‌ای (Hangul) ساده است. شما فقط باید حروف و صدای آن‌ها را به خاطر بسپارید (کاری که برای سایر زبان‌ها انجام می‌دهید)! سعی کنید نحوه‌ی نوشتن آن‌ها را تمرین کنید تا دستخط عجیب و غریبی نداشته باشید و همزمان صدای هر حرف را تلفظ کنید.

بعد از یادگیری حروف الفبا، نوشتن کلمات ساده را تمرین کنید. معمولا همه با نوشتن اسم خودشان شروع می‌کنند. این کار آسان و سرگرم‌کننده را انجام دهید و بدون توجه به سطح خود در زبان کره‌ای به تمرین کردن ادامه دهید. تمرین نوشتن را متوقف نکنید، حتی پس از اینکه استرس روی لغات و تلفظ آن‌ها را یاد گرفتید، برای اینکه همیشه آن‌‌ها را در ذهن خود نگه دارید، به تمرین کردن ادامه دهید.

  • اگرکاملا در سطح مبتدی قرار دارید: از پوستر فیلم‌های کره‌ای استفاده کنید و کلمات را با صدای بلند بخوانید. در زبان کره‌ای، کلمات گیج‌کننده‌ی زیادی وجود ندارد؛ اما آگاهی از اینکه محتوای مورد استفاده معتبر است، انگیزه‌ی شما را در یادگیری بالاتر می‌برد.
  • اگر یک زبان آموز مبتدی یا  سطح متوسط هستید:روزانه 5 تا 10 دقیقه یک متن کامل کره‌ای را با صدای بلند بخوانید. ابتدا با متن‌هایی شروع کنید که معنی آن‌ها را متوجه می‌شوید. مثلا از کتاب‌های کودکان شروع کنید و بعداً سراغ مطالب دشوارتر بروید. اگر برخی کلمات را متوجه نمی‌شوید (یا حتی هیچ‌چیزی از متن را نمی‌فهمید) اشکالی ندارد. به یاد داشته باشید که این تمرین حروف الفبای کره‌ای است و نباید آن را با مسابقه اشتباه بگیرید. تا وقتی که بتوانید متنی را با صدای بلند و بدون مکث بخوانید، این نکته را به خود یاد‌آور شوید.
  •  اگر زبان‌آموز سطح متوسط یا پیشرفته هستید:از آهنگ‌های کارائوکه که در YouTube آپلود می‌شود، استفاده کنید و آواز بخوانید! (چون متن آهنگ هم در کنار آن نوشته می‌شود). برای اینکه لذت بیشتری ببرید، از آهنگ‌های K-pop مورد علاقه خود استفاده کنید. در این تمرین، فقط مهارت خواندن تقویت نمی‌شود. بلکه خواندن سریع و دقیق متن هم تمرین خواهد شد.

 منابع مورد علاقه

 

منابع مختلفی برای یادگیری و تسلط به حروف الفبای کره‌ای وجود دارد. برای مثال Hangul Wikipedia page حروف الفبای کره‌ای را به شکلی قابل درک و فهم مرور می‌کند. البته Wikibooks Essential Korean Pronunciation Rules هم منبع خوبی برای شروع یادگیری است.

اگر اطلاعات زیاد گیجتان کرده است، پس از Learnlangs استفاده کنید. این سایت درس‌های رایگانی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به یادگیری بهتر کمک کند. در این منبع، در کنار تدریس حروف الفبا، به شما نحوه‌ی سیلاب‌سازی، نوشتن و تلفظ صداها و کلمات مقدماتی در زبان کره‌ای آموزش داده می‌شود.

  1. روی روش یادگیری خوبی سرمایه‌گذاری کنید.

در یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز، باید از روش مناسبی برای یادگیری کمک بگیرید.

روش یادگیری مناسب چه اهمیتی دارد؟‌

یک روش مناسب در یادگیری زبان به شما کمک می‌کند تا به تدریج یاد بگیرید و سازمان یافته باشید. روش مناسب، روشی است که دارای یک برنامه درسی منظم باشد، با دقت طراحی شده باشد و کلمات پیچیده، ساختارها و اصطلاحات جدید را به طور روزانه معرفی کند. هدف این است که بتوانید از وقت خود برای مطالعه‌ی مطالب جدید استفاده کنید و پایه و اساس مناسبی را جهت یادگیری نکات بعدی در آینده ایجاد کنید.

چگونه روش مناسبی برای یادگیری پیدا کنیم؟

در ادامه تکنیک‌هایی به شما معرفی می‌شود که در مسیر یادگیری خود از آن‌ها استفاده کنید.

  • مطالعه کنید! برنامه‌های درسی را دنبال کنید و قبل از اینکه سراغ درس بعدی بروید، محتوای قبلی را تمام و کمال یاد بگیرید. هدف این است که دانش جدید را فعال کنید، نه که آن را به صورت منفعل یاد بگیرید. اینکه بتوانید منظور و ایده‌های خود را به زبان کره‌ای بیان کنید خیلی بهتر از این است که فقط آنچه را که گفته می‌شود، درک کنید. به یاد داشته باشید، هدف از یادگیری زبان این است که بتوانیم ارتباط برقرار کنیم!
  • منظم باشید! هر روز حداقل 20 دقیقه روی یک درس یا موضوع جدید تمرکز کنید. اینکه زبان کره‌ای را در جلسات کوتاه ولی مرتب یاد بگیریم، خیلی بهتر از این است که هفته‌ای دو ساعت کامل را به یادگیری اختصاص دهیم.
  • یادداشت‌ بردارید و آن‌ها را مرور کنید. همیشه نکات جدیدی در زبان کره‌ای وجود دارند که مجبور به حفظ آن‌ها هستید. پس حتما بخشی از وقت خود را در به خاطر سپردن آن‌ها سپری کنید و سپس به مرور آنچه حفظ کرده‌اید بپردازید.

 

منابع مورد علاقه

 

هیچ منبع قطعی برای یادگیری زبان کره‌ای وجود ندارد. تعداد زیادی از این منابع به صورت آنلاین و دروب ‌سایت‌های آموزشی مختلف توصیه می‌شوند. اما ما سه مورد از محبوب‌ترین و موثرترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید زبان کره‌ای را به صورت خود‌آموز یاد بگیرید. اینکه کدام بیش‌تر از بقیه به دردتان می‌خورد، تصمیمی است که خودتان باید بگیرید.

اگر می خواهید از کتاب کاری مناسب برای درک عمیق‌تر و بهتر گرامر زبان کره‌ای استفاده کنید، پس مجموعه کتاب‌های "Yonsei" برای شما مناسب است. این کتاب‌ها با تمرکز بر دستور زبان کره‌ای، به شما کمک می‌کنند تا کاربرد تکنیکی زبان‌کره‌ای را یاد بگیرید و به ساختار جملات کره‌ای مسلط‌تر شوید. استفاده از این مجموعه کتاب‌ها به زبان‌آموزان مبتدی توصیه می‌شود که به دنبال یک روش مناسب برای درک عمیق قوانین دستوری هستند. اما این نکته را بخاطر بسپارید که اگر این کتاب‌ها به حد کافی موثر نبودند، هرزمان که بخواهید می‌توانید از کتاب دیگری استفاده کنید.  

از طرف دیگر، اگر هدف شما سریع صحبت کردن به زبان کره‌ای است، پس از سری کتاب‌های "Sogang" استفاده کنید. این سری کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا برای بیان اولین کلمات کره‌ای اعتماد به نفس داشته باشید و تمرکز آن، توسعه و تقویت مهارت‌های شما در مکالمه به زبان کره‌ای است. محتوای غنی و بصری کتاب‌ها، آن‌ها را به منبعی موثر و مناسب در یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز تبدیل کرده است.  

  1. فلش کارت‌ها

فلش‌کارت‌ها فقط برای بچه مدرسه‌ای‌ها مناسب نیستند. هر زبان‌آموزی می‌تواند از فلش‌کارت‌های مختلف، به خوبی استفاده کند. اگر شک دارید، به خواندن ادامه دهید!

چرا از فلش‌کارت‌ها استفاده کنیم؟

استفاده از فلش‌کارت حافظه شما را به طور مرتب و از طریق ارتباط بصری تحریک می‌کند و از آن کار می‌کشد. هدف این است که اطلاعات را به مغز بسپاریم و به شکلی فعال، آن‌ها را مرور کنیم. با گذشت زمان و بعد از اینکه بارها این تصاویر را مشاهده کردیم، مغز شما مفهومی را که از طریق یک فلش‌کارت یاد گرفته است، به یاد می‌آورد.

نحوه‌ی استفاده از فلش‌کارت‌ها در یادگیری زبان کره‌ای

اگر تصمیم گرفته‌اید که فلش‌کارت‌ها را خودتان بسازید، توصیه می‌کنیم که فلش‌کارت‌های ساده‌ای درست کنید. روی کارت یک کلمه‌ی کره‌ای و پشت کارت هم ترجمه‌ی آن را بنویسید. شاید دلتان بخواهد تلفظ کره‌ای کلمه را هم به پشت کارت اضافه کنید. این تکنیک وقتی به درد شما می‌خورد که می‌خواهید با کسی که زبان کره‌ای بلد نیست، تمرین کنید.

خود را بیازماید. یک کلمه‌ی کره‌ای بخوانید و فقط سه ثانیه به خودتان فرصت دهید تا ترجمه آن را به یاد آورده و آن را بیان کنید. وقتی تمام لغات را تمرین کردید، کارت ها را بُر بزنید و این روند را دوباره تکرار کنید. این بار کلمه‌ی انگلیسی (یا فارسی) را بخوانید و ترجمه آن به کره‌ای را به خاطر بیاورید. می‌توانید این تمرین را با دوستتان انجام دهید. اگر آن‌ها نمی‌توانند حروف کره‌ای را بخوانند، پس اجازه دهید که کلمه‌ی کره‌ای را به شما نشان دهند و شما سریعا و در کسری از ثانیه ترجمه‌ی انگلیسی (یا فارسی) آن را بیان کنید.

منابع مورد علاقه

بهترین منابع، همان فلش‌کارت‌هایی هستند که خودتان درست می‌کنید! نه فلش‌کارت‌هایی که بقیه درست کرده‌اند. چون شما می‌توانید فلش‌کارت‌ها را مخصوص خودتان درست کنید و کلماتی را که سخت‌تر به خاطر می‌سپارید، روی کارت بنویسید. فلش‌کارت درست کردن اصلا کار سختی نیست. شما فقط به مقوا، قیچی و خودکار احتیاج دارید! اصلا نیازی نیست خودتان را زیاد به زحمت بیندازید.

  1. به جامعه‌ی تبادل زبانی بپیوندید

پیوستن به جامعه‌ی تبادل زبانی روشی مناسب برای یادگیری یک زبان جدید و فرهنگ کشوری است که به آن زبان صحبت می‌کنند.

چرا به این جامعه بپیوندیم؟

گذشته از اینکه می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید، ارتباط با افراد مختلف در این اجتماع به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند. پس به آن به عنوان یک ابزار انگیزشی فکر کنید.

نحوه‌ی یادگیری زبان کره‌ای با شرکت در جوامع تبادل زبانی

جوامع تبادل زبانی مبنی بر تبادلات یادگیری متقابل است. شما می‌توانید زبان مادری خود را با یک بومی‌ کره‌ای‌زبان به اشتراک بگذارید و سپس از آن‌ها زبان کره‌ای یاد بگیرید. البته الزاما قرار نیست شما به‌یکدیگر «تدریس» کنید. گاهی می‌توانید در مواقع مختلف، به توضیح برخی نکات بپردازید. اما هدف از شرکت در این جوامع، بیشتر برقراری ارتباط با یکدیگر است.

این تمرینی مناسب برای تقویت مهارت شنیداری و مکالمه است. البته این تمرین به یادگیری و تسلط بیشتر بر ساختار‌های دستوری هم کمک می‌کند. سعی کنید شریکی را پیدا کنید که همیشه آنلاین باشد و مشکلی با برنامه‌ی یادگیری دائمی و منظم شما نداشته باشد. سپس هفته‌ای دو الی سه بار با او ارتباط برقرار کنید تا به سطح مورد نظر برسید.

 

منابع مورد علاقه

 

انجمن eXlogue یک انجمن تبادل زبانی است که توسط Harvard Innovation Lab. پشتیبانی می‌شود. اگر به درس‌های خصوصی کره‌ای علاقه دارید، شرکت در این انجمن احتمالاً بهترین گزینه برای شماست !استفاده از این انجمن کاملاً رایگان و خیلی هم آسان است. انجمن eXlogue به شما اجازه می‌دهد تا با بومی‌های کره‌ای ارتباط بگیرید که دوست دارند به شما زبان کره‌ای یاد بدهند و در ازای چیزی که به شما یاد می‌دهند، شما هم یک نکته به زبان فارسی یادشان دهید. مشخصا با شرکت در این انجمن، یادگیری را در مسیری طبیعی‌تر، شخصی‌تر و تعاملی‌تر قرار می‌دهید.

علاوه بر این، شما از یک جامعه متشکل از زبان‌آموزان، پشتیبانی و انگیزه دریافت می‌کنید. به اشتراک گذاشتن تجربیات یادگیری خود با دیگران، به شما کمک می‌کند تا هر وقت که بخواهید به تمرین بپردازید و نظر و فیدبک خوبی از کارشناسان و سایر زبان‌آموزان دریافت کنید.

انجمن Speeky به شما کمک می‌کند تا در گروهی از زبان‌آموزان کره‌ای قرار بگیرید و سریعا به تمرین این زبان بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید فرهنگ و زبان مادری خود را با سایر زبان‌آموزان کره‌ای به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید به صورت رایگان و هر وقت که می‌خواهید با یکی از زبان‌آموزان تماس تلفنی هم برقرار کنید یا با او به گپ و گفتمان بپردازید.

انجمن Interpals هم یکی دیگر از روش‌های عالی برای ارتباط با بومی‌های کره‌ای‌زبان و پیدا کردن چند دوست کره‌ای‌زبان است.

  1. سریال‌های کره‌ای تماشا کنید

تماشای سریال‌های کره‌ای علاوه‌ بر اینکه سرگرم‌کننده هستند و به شما زبان شیرین و خوش آهنگ کره‌ای را یاد می‌دهند، بلکه شما را با فرهنگ بومی‌های کره‌ای‌زبان آشنا می‌کنند و به یادگیری شما، چاشنی اضافه می‌کنند. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که سریال‌های کره‌ای خیلی دراماتیک هستند و زندگی واقعی مردم کره دقیقا به همین شکل پیش نمی‌رود‌ (حداقل نه همیشه).

چرا سریال کره‌ای تماشا کنیم؟

تماشای درام (یا در این مورد، هر فیلمی که دلتان می‌خواهد!) روشی لذت‌بخش برای تقویت مهارت شنیداری در زبان کره‌ای و آشنایی با تلفظ حروف، کلمات و جملات کره‌ای است. شما حتی می‌توانید با  اصطلاحات و حرکات مخصوص کره‌ای‌ها آشنا شوید تا دریافت معنی و مفهوم جملات، کمکتان کنند. ما به شما قول می‌دهیم که هرچه بیشتر سریال تماشا کنید، درک بیشتری از زبان کره‌ای پیدا خواهید کرد.

سریال‌های کره‌ای به شما کمک می‌کنند تا به تدریج و بدون هیچ زحمتی، به یادگیری بپردازید. این سریال‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند و باعث می‌شوند تماشای سریال‌های ترکیه‌ای را ترک کنید و به تماشای برنامه‌های کره‌ای سرگرم شوید. هرچه بیشتر سریال کره‌ای نگاه کنید، انگار بیشتر خودتان را غرق این زبان خواهید کرد. به عبارت دیگر در آن غوطه‌ور می‌شوید. با تماشای این سریال‌ها به سرعت مهارت شنیداری شما تقویت می‌شود و خود‌ به خود، توانایی صحبت کردن شما هم به طور چشم‌گیری بهتر خواهد شد.

به نظر من، این نکته بر هر کس کاملا وارد است که تماشای درام‌ها، از یادگیری با کتاب و دفتر خیلی راحت‌تر است و یادگیری زبان کره‌ای را با سرگرمی زیادی همراه می‌کند.

نحوه‌ی استفاده از سریال‌های کره‌ای در یادگیری این زبان

  • ابتدا سریال مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید. اگر تازه به تماشای سریال‌های کره‌ای مشغول شده‌اید، در مورد آنها در وب‌سایت‌های مختلف مطالعه کنید. عنوان‌هایی را که دوست دارید، پیدا کنید و به سایت‌های آنلاین سری بزنید تا ببینید این سریال را آپلود کرده‌اند یا خیر. به همین سادگی! شما همیشه می‌توانید نظیر این سریال‌ها را در YouTube و وب‌سایت‌های مخصوص سریال‌های کره‌ای پیدا کنید.
  • دکمهReplay را بزنید! در ابتدا سریال را بدون زیرنویس تماشا کنید. یک صحنه را چندین بار تماشا کنید تا بالاخره چیزی از محتوای آن را درک نمایید. وقتی تمام لغاتی را که بلد هستید، از مکالمات پیدا کردید و معنی آن را متوجه شدید، روی زیرنویس‌ها (به زبان کره‌ای) کلیک کنید و سریال را دوباره تماشا کنید. پس از آن زیرنویس را به انگلیسی یا فارسی تغییر دهید یا صوت دوبله به آن اضافه کنید تا کاملا متوجه منظور بازیگرها شوید. بله، متاسفانه آنقدر هم که شما فکر می‌کردید راحت نیست. قرار است کره‌ای یاد بگیرید، نه که پا به پای بازیگر رامن و نودل بخورید!
  • یادداشت‌برداریکنید! به خصوص وقتی تازه شروع به تماشای سریال کرده‌اید با بسیاری از عبارات مفید، واژگان، ساختارها و حتی حقایق فرهنگی آشنا می‌شوید که حتما باید آن‌ها را بنویسید. سعی کنید لیستی را که تهیه کرده‌اید، مرتبا مرور کنید و با گذشت زمان، شما کلمات بیشتری را از دیالوگ‌های مختلف تشخیص می‌دهید و بدون اینکه به خودتان فشار بیاورید، محتوای دیالوگ‌ها را به سرعت درک می‌کنید.

 

 منابع مورد علاقه

 

منابع زیادی برای تماشای سریال‌های کره‌ای وجود دارند که در مقالات پیشین به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. برای مثال، سایتی مانندViki ، مجموعه بزرگی از سریال‌های کره‌ای را در فصل‌های کامل ارائه می‌دهد. استفاده از سایت برای تماشای آنلاین سریال‌ها رایگان است ولی خود سایت حاوی تبلیغاتی است که یا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، یا آن‌ها را نادیده بگیرید. البته سایتNetflix  هم می‌تواند منبعی فوق‌العاده برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت خود‌آموز باشد.

حالا که دیگر به خوبی می‌دانید برای یادگیری موثر زبان کره‌ای چه کار کنید، فقط پا پیش بگذارید و آن را شروع کنید.

پس 3...2...1... 시작!)  shijak! شروع!)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.