اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در کره جنوبی

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در کره جنوبی


بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای تولد فرزند خود در کشوری دیگر می باشند تا از این طریق بتوانند اقامت و تابعیت اخذ نمایند. از این دراین بخش مقاله تولد در کره جنوبی مطابق با قوانین را به نگارش آمده است. هدف از این نگارش آشنایی با شرایط و قوانین جهت تولد فرزند در این کشور می باشد. در این مقاله ابتدا با شرایط کلی این نوع روش مهاجرتی آشنا خواهیم شد. همچنین شرایط چگونگی اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • شرایط و مدارک لازم جهت تولد در این کشور چه میزان می باشد؟
  • آیا از طرق تولد در این کشور متقاضی اقامت و تابعیت این کشور را اخذ خواهد نمود؟

سیستم تابعیت در کره جنوبی

بسیاری از متقاضیان بین المللی تمایل به تولد فرزند خود در این کشور را دارند. اما می باید ابتدا قوانین مهاجرتی این کشور از طریق تولد مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا می باید توجه فرمایید که این کشور از قانون تابعیت خون یا قانون خاک پیروی می کند. این کشور از تابعیت خون پیروی می کند و کودکی که در این کشور متولد شود اقامت دائم و اسپورت این کشور را اخذ خواهد نمود. متقاضیان این روش مهاجرتی می باید در نظر داشته باشند، یکی از والدین یا پدر یا مادر باید از اقامت یا تابعیت این کشور برخوردار باشند. همچنین ازدواج والدین در این کشور می باید به طور رسمی و مورد پذیرش دولت این کشور باشد. طبق قوانین این کشور کودکی که به تازگی متولد شود و از هویت و پدر یا مادر برخوردار نباشد، از تابعیت این کشور برخوردار می شود.

مدارک لازم جهت تولد در کره جنوبی

متقاضیان پس از تولد فرزند خود در این کشور می باید مدارک و اسناد معتبری را به سفارت این کشورارجاع دهند. توجه داشته باشید این مدارک هر ساله شامل تغییراتی خواهد بود. 

مدارک لازم جهت اخذ ثبت تولد فرزند در این کشور بدین شرح خواهد بود که در جدول زیر بیان شده است:

مراحل مدارک مورد نیاز
1 ارائه گواهی از بیمارستان مورد نظر در این کشور
2 ارائه گذرنامه معتبر والدین فرزند
3 ارائه گواهی اقامت والدین این کشور
4 ارائه گواهی ازدواج قانونی والدین، به همراه ترجمه به زبان کره ای

در این بخش نموداری در خصوص بررسی میانگین میزان تولد در این کشور در سال های اخیر رخ داده است، بدین صورت می باشد:

 

 اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در کره جنوبی

در روش اخذ اقامت و تابعیت از این طریق می باید به موارد و نکات مهمی توجه نمود. چنانچه کودکی از طریق تولد پدر تبعه این کشور و مادر خارجی متولد شود، کودک تابعیت پدر خود را اخذ خواهد نمود. در صورتی که تولد فرزند از پدر خارجی و مادر تبعه این کشور صورت پذیرد، چنانچه این ازدواج به صورت قانونی باشد، به کودک تازه متولد شده اقامت و تابعیت این کشور اعطاء خواهد شد. همچنین نام کودک در اسناد رسمی مادر به ثبت خواهد رسید. در حالت آخر، چنانچه کودک تازه متولد شده از پدر و مادر خارجی باشد، تنها مدرک منوط به اخذ تابعیت و اقامت این کشور ارائه گواهی تولد کودک از بیمارستان این کشور می باشد. در این صورت کودک می تواند از مزایای داشتن پاسپورت این کشور نیز بهره مند گردد. 

در نظر داشته باشید که در مهاجرت به کره جنوبی به غیر از روش تولد در این کشور روش های قانونی دیگری نیز بیان شده است که بدین شرح می باشد:

 

هزینه بیمارستان و تولد در کره جنوبی

هزینه بیمارستان دولتی و خصوصی در این کشور متفاوت می باشد. جنانچه متقاضی برای تولد فرزند خود از طریق دولت اقدام نماید، هزینه های از جانب دولت نیز پوشش دهی خواهد شد. به عنوان مثال هزینه خرید بیمه خصوصی دراین کشور حدود 114000KRW (وون کره جنوبی) می باشد. هزینه طول دوره درمان و بارداری حدود 3080000KRW (وون کره جنوبی) است و هزینه بخش زایمان به حدود 7100000KRW (وون کره جنوبی) خواهد رسید.

چند نمونه بیمارستان با هزینه کمتر در این کشور در لیست زیر عبارتست از:

  • Samsung Medical Center Seoul
  • Asan Medical Center Seoul
  • Hanyang University Medical Center Seoul

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.