آموزش کلمات روزمره و پرکاربرد زبان کره ای

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

آموزش کلمات روزمره و پرکاربرد زبان کره ای

آموزش کلمات پرکاربرد زبان کره ای می تواند از جالب ترین موضوعات برای علاقه مندان به این زبان باشد. در واقع همه ما برای خوب نوشتن، خوب شنیدن و خوب صحبت کردن نیاز به این کلمات داریم تا بتوانیم عکس العمل مناسب تری را در موقعیت های متفاوت داشته باشیم.


این موضوع برای تمامی زبان ها اعم از زبان چینی، روسی و فرانسوی نیز صدق می کند و در واقع باید پذیرفت که این دایره لغات گسترده است که می تواند تفاوت یک فرد کارکشته با یک فرد مبتدی را نمایان سازد. زبان کره ای با بیش از ۸۰ میلیون نفر گویشور در سراسر جهان، قطعا می تواند بهترین گزینه در جهت انتخاب زبان دوم برای ما فارسی زبانان باشد.
این زبان علاوه بر کاربرد بسزای خود، از جذابیت تصویری و بصری بالایی نیز برای علاقه مندان برخوردار است و در واقع می توان گفت که یادگیری الفبای زبان کره ای و نوشتن لغات پرکاربرد، می تواند برای این افراد از سرگرمی نیز برخوردار باشد. تلفظ زیبایی که در این زبان صورت می پذیرد و برخورداری از زیبایی حروف، همه از نکات جالب به توجه هستند.
ما در این مقاله اما تلاش داریم تا درباره کلمات پرکاربرد و مهم زبان کره ای صحبت کرده و پس از آشنایی با این لغات، با به کاربردنشان در جملات و گفتگوهایی که صورت می پذیرد در به خاطر سپاری هر یک اصرار بورزیم. با ما همراه شوید.

آموزش کلمات پرکاربرد زبان کره ای:

 

여자 : yeoja

زن

남자, 사나이 : namja , sanai
مرد

아내, 마누라 : anae, manura
همسر

어머니 : eomeoni
مادر/ مادرشوهر

엄마 : omma
مامان

할머니: hal mony
مادربزرگ

남편, 사나이, 바깥어른: nampyeon , sanae , bakkat-uhreun
شوهر

아버 : abeoji
پدر/ پدر شوهر

아빠 : abba
بابا

할아버지 : harabojy
پدر بزرگ

가족 : kachok
خانواده

안녕하세요 : annyeonghaseyo
سلام

안녕히 계세요: annyonghi geseyo
خداحافظ

네 : ne
بله

아니요 : aniyo
خیر

오늘 : Oneul
امروز

어제 : eoje
دیروز

내일 : naeil
فردا

진짜요? : jinjjayo
واقعا؟

감사합니다 : kamsahamnida
سپاسگزارم

누구 : nugu
چه کسی؟

언제 : eonje
چه وقت؟

어떻게 : eotteohge
چطور؟

어디 : eodi
کجا؟

모든, 모두 : modeun, modu
همه

조금 : jogeum
کم

크다 : keuda
بزرگ

작다 : jakda
کوچک

짧다 : jjalda
کوتاه

어린이, 아이, 애: eorini, ai, ae
کودک

지방 : gireum
چاق

얇다 : yalda
لاغر

털 : teol
مو

귀 : gwi
گوش

머리 : meori
سر

목 : mok
گردن

눈 : nun
چشم

코 : ko
بینی

손 : son
دست

손톱 : sontop
ناخن

발 : bal
پا

이빨 : ippal
دندان

입 : ip
زبان

비 : bi
باران

해 : hae
آفتاب

춥다 : chupda
سرد

따뜻하다 : ttatteuthada
گرم

لغات همیشه به اسامی ختم نمی شوند و البته که افعال کره ای نیز از جمله کلماتی هستند که باید آنها را فرا گرفت تا در صورت لزوم در مکالمات و نوشتار خود به کار ببریم. البته که آشنایی با این کلمات کره ای در واقع پیدا کردن مسیری برای درست خواندن و شنیدن نیز هست و تقویت مهارت های اصلی در زبان کره ای می تواند به داشتن دایره لغاتی کامل نیز مرتبط باشد.
ما در ادامه این مقاله به تعدادی از افعال پرکاربرد زبان کره ای نیز می پردازیم تا سرعت مکالمه برقرار نمودن را افزایش داده و ترس از نداشتن کلمات جهت گفتگویی راحت را به باد فراموشی بسپاریم. در واقع یکی از ترس های ممکن در مکالمه برقرار نمودن، ترس از فراموشی لغات و یا بهره گیری از دایره لغات اندک است که در ادامه شما می توانید با یادگیری به این موضوع نیز فائق آیید.

보다 : boda
دیدن

듣다 : deutda
شنیدن

웃다 : utda
خندیدن

먹다 : meokda
خوردن

마시다 :  masida
نوشیدن

생각하다 : saenggakhada
فکر کردن

자다 : jada
خوابیدن

걷다 : geotda
قدم زدن

앉다 : antta
نشستن

오다 : oda
آمدن

서다 : seoda
ایستادن

این کلمات در جایی می توانند به شما کمک کنند که مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع برای اینکه بیشتر به کلماتی که به آنها نیاز دارید پی ببرید باید از روش های یادگیری لغات کره ای از جمله روش کدینگ یا یادگیری کلمات کره ای با جعبه لاینتر بهره ببرید.
کار با جعبه لاینتر تقریبا برای ما آشنا است چراکه به مراتب و در شرایط گوناگون به ما پیشنهاد گردیده است. البته که برای یادگیری با روش جعبه لاینتر شما به فلش کارت های زبان کره ای نیاز دارید که خودتان نیز می توانید این فلش کارت ها را تنها با داشتن یک سری کاغذهای کوچک بسازید. البته که نباید فراموش کنید بهتر است که برای یادگیری لغات و پی بردن به معنی آنها، کلمات را در جملات متعدد و کاربردی تمرین نمایید و برای اینکار سعی کنید در صورت لزوم مترادف یا متضاد کلمه مورد نظرتان را در پشت برگه بنویسید.
بدین شکل تمرین شما را با تعداد بیشتری کلمه آشنا می کند که در جای خود بسیار کارساز واقع خواهد شد. اما روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانند در یادگیری مثمر ثمر واقع گردند که از این روش ها می توان به یادگیری لغات با نوشتن خاطرات روزانه و یا تمرین یادگیری لغات با دیکشنری های کره ای به کره ای نیز اشاره نمود.
دیکشنری ها از جمله لوازم کمک آموزشی ای هستند که به راحتی کلمات پرکاربرد کره ای را به شما یاد می دهند و در واقع آنها را با علامت هایی خاص از سایر کلمات متمایز می نمایند. خاطره نویسی نیز به دلیل جذابیت و سرگرم کننده بودن، یکی از روش های ایده آل است که شما می توانید در صورتی که معادل کره ای کلمه ای را نمی دانید جلو آن را خالی گذاشته و رفته رفته با روش های کاربردی جای خالی را پر کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.