آموزش اصولی الفبای زبان کره ای

بهترین سایت آموزش زبان کره ای از مقدماتی تا حرفه ای به صورت رایگان

آموزش اصولی الفبای زبان کره ای

آشنایی با حروف الفبای کره ای:

۱- انواع حروف صدا دار زبان کره ای عبارتند از:
 بصورت «آ» مایل به صدای «اَ» خوانده می شود.

 صدای «آ» مایل به صدای «اُ» میدهد.

 بصورت «اُ»خوانده می شود.

 بصورت «او» خوانده می شود.

 صدایی بین «ِإ» و«اُ» میدهد.

 بصورت «ایی» خوانده می شود.

 بصورت «اِ» خوانده می شود.

 بصورت «اِ» خوانده می شود.

 بصورت «یا» خوانده می شود.

 بصورت «یا» کوتاه خوانده می شود.

 بصورت «یُ» خوانده می شود.

 بصورت «یو» خوانده می شود.

 بصورت «یه» خوانده می شود.

 بصورت «یه» خوانده می شود.

۲- انواع صداهای ترکیبی زبان کره ای عبارتند از:
 بصورت« ِوه» تلفظ می شود.

 بیشتر بصورت« اِ» تلفظ می شود.

 بصورت «وا کوتاه تلفظ می شود.

 بصورت «وِه» تلفظ می شود.

 بصورت «وی» تلفظ می شود.

 بصورت «اویی» تلفظ می شود.

 بصورت « وَ » تلفظ می شود.

۳- حروف اصلی زبان کره ای عبارتند از:
 بصورت «ک» و «گ » تلفظ می شود.

 بصورت «ن» تلفظ می شود.

 بصورت «د» تلفظ می شود.

 بصورت «ل » و «ر» تلفظ می شود.
 بصورت «م» تلفظ می شود.

 بصورت «پ » و «ب» تلفظ می شود.

 بصورت «س» تلفظ می شود.

 بصورت «نگ» تلفظ می شود.

 بصورت «ج » تلفظ می شود.

ㅊ بصورت «چ » تلفظ می شود..

 بصورت «ک » تلفظ می شود.

 بصورت «ت » تلفظ می شود.

 بصورت «پ » تلفظ می شود.

 بصورت «ه » تلفظ می شود.
 

۴- انواع حروف بیصدای تشدید دار زبان کره ای عبارتند از:
 بصورت «ک» تشدید دار تلفظ می شود.

 صدای «ت» تشدید دار تلفظ می شود.

 صدای «پ» تشدید دار تلفظ می شود.

 صدایی بین «س» و«ش» میدهد.

 صدایی بین «چ» و«ج» میدهد.

در پایان این قسمت هم می توانید با کلیک بر روی لینک زیر، فایل ذخیره شده این حروف را دریافت نمایید.

یادگیری الفبای کره ای مهم است

ممکن است شما بگویید حالا که شکل حروف الفبای کره ‌ای آنقدر عجیب و گیج کننده به نظر می‌رسند به سمت یادگیری الفبای کره ای نمی‌روید و بر مهارت شنیداری و گفتاری خود تاکید کنید. اما لازم است بدانید این‌که شما توانایی خواندن و نوشتن با کمک حروف کره ای را داشته باشید این کلمات دیگر برای شما می‌توانند بیگانه نباشند و در ذهن خود به آن کلمات شکل ببخشید. می‎‌توانید با کمک الفبای کره ای به متونی که به این زبان نوشته شده‌اند رجوع کنید و دایره‎ی لغات خود را افزایش دهید و یا زمانی که یک کلمه را می‌شنوید با توجه به مهارت خود در خواندن و نوشتن به آن زبان راحت‌تر متوجه شوید و برای پیدا کردن معانی کلمات به دیکشنری رجوع کنید. هم‌چنین از طریق یادگیری الفبای کره ای تلفظ کلمه را بهتر ادا کنید و با کسانی که به آن زبان سخن می‌گویند راحت‌تر ارتباط برقرار کنید.


فایده‌ یادگیری الفبای کره ای چیست؟

شاید علاقه به زبان کره‌ای محرک شما برای یادگیری الفبای زبان کره ای باشد. ممکن است علاقه به یک گروه موسیقی یا سبک‌های متفاوت سریال کره‌ای در شما تمایلی برای یادگیری این زبان بوجود آورده باشید یا حتی به‌دلیل علاقه به غذاهای کره‌ای بخواهید دستور پخت این غذاها را بخوانید. اما به دلیل تصوری که از دشوار بودن الفبای کره ای و خواندن و نوشتن با حروف الفبای کره ای دارید تا کنون اقدامی در این راستا انجام نداده باشید. هم‌چنین ممکن است دلیل شما برای یادگیری حروف الفبای کره ای جدی‌تر از این حرف‌ها باشد و شما برای یک سفر توریستی یا کاری و یا برای تحصیل و اقامت به این کشور سفر کنید و یا مترجم یا لیدر یک گروه توریستی شوید. چرا که کشور کره قابلیت و امکانات زیادی برای این موارد در اختیار شما می‌گذارد که تنها با کمک یادگرفتن الفبای کره ای میسر می‌شود.

مختصری از تاریخچه‌ زبان و الفبای کره ای

در جهان ۸۰ میلیون نفر به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند که بخشی از آنان در کشور کره‌ی شمالی ساکن هستند و بخشی در کشور کره‌ی جنوبی، اما زبان هر دو کره یکسان است. الفبای کره ‌ای از ۲۴ حرف تشکیل شده که به هانگول (Hangul) معروف است. هانگول یا حروف الفبای کره ای که الفبایی آوایی است، به‌طور رسمی در کره‌ی شمالی و جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعات هجایی را می‌توان به‌طور افقی از راست به چپ و هم‌چنین عمودی و از بالا به پائین در ستون‌های از راست به چپ نوشت. تا حوالی سال ۱۴۴۳ میلادی زبان کره‌ای با سیستم نگارش چینی نوشته می‌شد و از حروف الفبای کره ای فعلی یا هانگول خبری نبود. اما در همان سال‌ها سیستم نگارشی جدیدی به نام هانگول (한글) که مبتنی بر روش الفبایی است به وسیله شاه سِه جُونگ اختراع شد و اکنون این زبان با این نوع الفبا نوشته می‌شود. روز اختراع خط هانگول و الفبای کره ای در کره‌ی شمالی و جنوبی تعطیل رسمی است.

از یک استاد برای یادگیری الفبای کره ای کمک بگیرید

یادگیری الفبای کره‌ای در کنار یک معلم زبان کره‌ای می‌تواند کار شما را از آن‌چه فکر می‌کنید هم آسان‌تر کند. در اتیچر شما به راحتی می‌توانید بر اساس فیلترهای مختلف، استاد خود را انتخاب کنید و آموزش خود را آغاز کنید. الفبای کره ای شامل ۲۴حرف است که ۱۰ حرف آن صدادار یا مصوت و ۱۴حرف آن ‌بی‌صدا یا صامت است و در زیر رسم‌‌الخط آن را می‌توانید ببینید. زمانی که الگو و شکل حروف کره ای را یاد بگیرید خواندن دیگر بسیار دشوار نیست.


یادگیری الفبای کره ای را از کجا شروع کنیم؟

کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
• تمام حروف را به‌ تدریج بخوانید و به خاطر بسپارید: پس از این کار شما می‌توانید دست کم کلمات را بدون آن‌که معنی آن‌ را بدانید، بخوانید.
• تلفظ حروف را یاد بگیرید: مطئن شوید که آن‌طور که شما حروف الفبای کره ای را تلفظ می‌کنید، درست است. حروف و کلمات را با صدای بلند ادا کنید و تلفظ خود را با استاد زبان کره‌ای خود بررسی کنید.
• آن‌چه آموخته‌اید را مرور کنید: زبان جدید به شدت فرار است پس لازم است قبل از آن‌که همه چیز را فراموش کنید مدام به آن‌ها برگردید و با خود آن‌چه آموخته‌اید را مرور کنید. هم‌چنین این کار باعث می‌شود تا اگر اشتباهی داشته‌اید قبل از آن‌که خیلی دیر شود آن را تصحیح کنید.
• مشق بنویسید: نوشتن باعث می‌شود شما حروف الفبای کره ای را به خوبی بیاموزید و با شکل آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

چگونه آموزش حروف الفبای کره ای را جذاب‌تر کنید

 

یادگیری زبان جدید به کمک اصطلاحات و یا منابعی که شما به آن‌ها علاقه‌مند هستید می‌تواند به شما کمک کند تا به روند آموزش سرعت بدهد. لازم است علایق خود را به خوبی بشناسید و از ترکیب آن با آموزش خود از یادگیری زبان جدید دلسرد نشوید. می‌توانید فیلمی که دوست دارید را ببینید و یا کتابی که به موضوع آن علاقمندید را به زبانی که در حال آموزش آن هستید بخوانید و هرجا که به درستی پیش‌برد کارتان مطمئن نبودید با استاد زبان کره‌ای خود در میان بگذارید.

لیست قطعی بهترین سریال های کره ای (2010 تا 2021)

موج سریال های درام کره ای به ویژه پس از به وجود آمدن ارتباط نزدیک با سرویس های پخش آنلاینی مثل نتفلیکس سراسر جهان را فرا گرفته است. این سریال ها با چهره های تازه، کاراکتر های داستانی مختلف نگاهی به فرهنگ و تاریخ کره دارند و شکلی از داستان سرایی را ارائه می دهند که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود. این نمایش های چند ژانری شخصیت های دوست داشتنی در دل خود دارند و جهان بینی تازه شان باعث جذابیت بیشترشان می شود.

سریال کره ای

4 نکته مهم

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود سریال ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • اکثر این عنوانها در فیلیمو نیز به صورت دوبله شده قابل تماشا هستند. حتما توصیه می شود برای رعایت حقوق مولفین اکانت فیلیمو تهیه نمایید.
  • هر لینک دانلودی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.